Megerősödött a Vauxhall Monaro VXR

2004.12.16. 12:43

A Vauxhall alig fél évvel ezelőtt alapította meg saját tuningrészlegét. Ahogy az Opelnél az OPC rövidítés jelzi a sportos modelleket, az angol testvérmárkánál VXR lett a különleges modellek típusjelzése. A piaci bevezetést az ausztrál Holden Monaro sportlimuzin Vauxhall VXR változatával kezdték, és annyira jól sikerült, hogy az egész évre legyártott kontingenst három hónap alatt kiárusították.

A 380 lóerős elődmodellt most egy még erősebb változat váltja, az új Monaro VXR-t a Corvette C6 hatliteres V8-as motorja hajtja. Az új motor nyomatékosabb is elődjénél, az eddigi 510 helyett 530 Nm körül teljesít, és ezzel az erővel felvértezve az eddig se lassú kupé 180 mérföld/órás (288 km/h-s) végsebességre lesz képes, bár a végleges menetteljesítményről még nem adtak ki hivatalos adatokat. A becslések szerint a 0-96 km/h-s sprint ideje öt másodperc körül alakulhat.

A motor mellett természetesen más elemekhez is hozzányúltak. Sportosabb felfüggesztést és nagyobb fékeket kapott az orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkupé. Az autó külső dizájnja a báránybőrbe bújt farkas alapelvet követi, azaz a karosszérián csak apróságok árulkodnak arról, hogy a mögöttünk kullogó böhöm valójában egy borzalmas rakéta. A hatékonyabb hűtés érdekében légbeömlőt illesztettek a motorháztetőre, hátul a négy kipufogóvég árulkodik a 400 lóerőről. Új tízküllős, 19 colos felniken át vethetünk egy pillantást a Monaro barázdált féktárcsáira és VXR-feliratú féknyergeire. Az autó március környékén érkezik a brit kereskedésekbe, előreláthatólag 37 000 angol font körüli vételáron, ami az ilyen teljesítményű modellek között igazán akciósnak mondható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.