Bemutatkozik a felújított Range Rover

2004.12.28. 13:26

A mérnökök nagyon óvatosan nyúltak a Land Rover csúcsmodelljéhez: a forma helyett inkább a tartalmat igyekeztek tovább tökéletesíteni.

Ahogy azt már korábban sejteni lehetett, a BMW 4,4 literes 286 lóerős V8-asát két Jaguar motorral váltják ki: a gyengébbik az új Discoveryből ismert 4,4 literes 305 lovas nyolchengeres, a legerősebb változatba pedig a Jaguar sportmodelljeinek 4,2 literes kompresszoros AJ-V8-asa kerül a maga 400 lóerejével. Meglepetésre a soros hathengeres BMW dízelt nem cserélték le, így a 177 lóerős alapmotor továbbra is változatlan formában lesz kapható a Range Roverben.

A régi és az új változat között a különbségeket nagyítóval kell keresni. Az egyetlen szembetűnő változás az új hűtőrács: a korábbi vaskos, vízszintes sávok helyett apró mintás rácsozat takarja el a hűtőradiátort a kíváncsi szemek elől. Az első lámpák házán is alakítottak egy keveset, így a belső lencsék most belógnak a hűtőrácsba, bár a világítóegységek elhelyezése maradt a régi. Belül még ennyire sem feltűnő a változás, csak az anyagokkal variáltak a tervezők egy keveset.

A készítők szerint ugyanakkor sokat fejlődött a típus menettulajdonságok, a kényelem és a felszereltség tekintetében. Mindenekelőtt változtattak a hajtásrendszeren - a központi differenciálművet egy új szerkezetre cserélték -, finomítottak a légrugózás beállításain, hatékonyabbá tették a fékeket és közvetlenebbé vált a kormányzás is, ami állítólag mind terepen, mind épített úton jót tesz az autó viselkedésének. Javítottak az utastér hangszigetelésén is, így még nyugodtabb lehet az utazás az óriási luxus-terepjáróban, és telepakolták a Range Rovert a legújabb biztonsági és kényelmi extrákkal. Így, került az autóba kanyarba bevilágító fényszóró, tolatókamera, guminyomás-ellenőrző rendszer, új érintőképernyős információs rendszer és a hátsó utasok számára mini-mozi, hogy csak néhány fontosabb tételt említsünk a kilométeres listából.

A felújított Range Rover bemutatójának helyszíne a 2005-ös Detroit Motor Show lesz, a forgalmazás pedig a jövő év első felében kezdődik annak ellenére, hogy a gyártó a megtévesztő amerikai szokás szerint 2006-os modellnek nevezi átdolgozott csúcsmodelljét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.