Egyelőre csak Japánban lesz kapható a Yaris második generációja Netz Toyota Vitz néven. A következő Yaris formaterve sajátos keverék: az autó formája és a lámpák kialakítása leginkább a Corollára emlékeztet, az orr-rész viszont inkább az Avensist idézi.
A formatervhez hasonlóan a műszaki részletek is elég kevés rokonságot mutatnak az első generációs Yaris/Vitz modellekkel: a padlólemez, és vele a futómű és a fékrendszer teljesen új, ahogy a fokozatmentes automata váltó is. Egyedül a háromféle benzinmotor lehet ismerős: az 1,0, 1,3 és 1,5 literes négyhengeresek az első generációs Yaris motorjainak továbbfejlesztéséből születtek. A Vitzet japán szokás szerint két- és négykerék-hajtással is árusítják, viszont csak automata váltó kerül bele - a kétkerék-hajtású változatba fokozatmentes, a négykerék-hajtásúban viszont hagyományos hidrodinamikus elvű automatát alkalmaznak.
Az európai Yaris alapváltozataiban természetesen kéziváltót találunk, és aligha lesz összkerék-hajtású változata, viszont turbódízel motorral is meg lehet rendelni, akárcsak a jelenlegi típust. A Toyota Japánban évi 120 ezer ilyen autót szeretne eladni.