Genfben mutatják be a 240 lóerős Opel Astra csúcsmodellt

2005.02.07. 15:11

A Vauxhall után az Opel is bemutatta az Astra OPC szériaérett változatát. Leszámítva, hogy az ő autójuk kék színben pompázik, és hogy végre helyére került a kormánykerék, nem sok különbség van a két autó között. A kétliteres turbómotor szintúgy 240 lóerős, az autó valamivel kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége jóval 240 km/h fölött van. A legerősebb fronthajtásúak közé tartozó Astra OPC az IDSPlus nevű aktív lengéscsillapítás mellé mindenféle elektronikus berendezést is kapott, ezek kikapcsolhatóságáról egyelőre keveset lehet tudni, mindenesetre a gyártó meggyőződése, hogy csak fokozzák az amúgy is agilis és sportos karakterisztikájú futómű által nyújtott élményt. Az autóhoz különleges 18 collos felnik és 225/45R méretű gumik járnak, de a párizsi bemutatón látott 19-es alufelni is megvásárolható, gyári szerelésben 235/35R méretű abroncsokkal. A féknyergeket az autó külsejéhez passzoló kék színre festették, elöl 321 mm átmérőjű belső hűtésű, hátul 278 mm-es féktárcsákat találunk. Az autó külsejéhez nem kell sok kommentár, alacsony, széles és fenyegető az Astra OPC megjelenése. A Recaro-sportülések kéttónusú bőr- vagy bőr- és textilborítással kaphatóak, a váltógombot is bőr fedi, a fekete számlapon kék mutatókkal jelző műszereket krómgyűrű veszi körül, az ajtóküszöbön rozsdamentes acélból készült, és mindegyik elem OPC-logót visel.Genfi bemutatkozása után körülbelül fél évvel, valamikor 2005 őszén kerül a bemutatótermekbe a csúcs Astra.