Évek óta hallani az új alapelvek szerint készülő padlólemezről, de a Lotus most a részleteket is bemutatta. A Versatile Vehicle Architecture (VVA), azaz a sokoldalú járműszerkezet lehetővé teszi, hogy azonos műszaki alapokra terepjárót, sportkocsit, vagy akár négyajtós szedánt építsenek, és az egyes típusokból nyereséggel készítsenek évi 50 ezer példánynál jóval kevesebbet.
A VVA alumínium elemekre épül, de együtt alkalmaznak benne bonyolult formájú öntött sarokelemeket, préselt alumínium lemezeket és profilos húzott elemeket. Az alkatrészek nagy részét úgy alakították ki, hogy a VVA platformra épülő összes típusváltozatban alkalmazhatóak legyenek, így a kis példányszám ellenére a költségek alacsonyan tarthatók.
A Lotus egyelőre vázlatokkal szemléltette, hogy milyen széles határok között használható az általuk kifejlesztett alapszerkezet, de a cégnek természetesen az a célja, hogy a VVA minél több új típus alapjául szolgáljon. Számos lehetőség létezhet az új alapstruktúra felhasználására: egyes gyártók licencelhetik a szerkezetet, de a Lotusnak is megvan a kapacitása arra, hogy viszonylag olcsón, bérmunkában készítsen kis sorozatú autókat más cégek számára. Emellett elképzelhető, hogy a Lotus később saját típusaiban is alkalmazza a megoldást.