Az amerikai autóipari mérnökök szövetségének (SAE) 100. születésnapjára készült a GM új tanulmányautója. Készítői szerint az STS SAE 100 egységesebben tartalmazza az új technológiákat, mint bármely más autó a világon, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy az autóba minden új szerkentyűt beépítettek, amit a GM fejlesztési központjaiban csak találtak.
Olyan különleges megoldások találhatók az autóban, mint a szénszálas műanyagból és magnéziumból készült szuperkönnyű felnik, a háromdimenziós madártávlati képet közvetítő műholdas navigációs rendszer, az elektronikusan vezérelt önzárási fokú hátsó differenciálmű, az olaj elhasználódását mérő szenzor, vagy éppen az ablakra vetítő kijelző, hogy csak néhány, viszonylag ritka példát említsünk a mintegy 50 tagú újításlistából. Mindemellett az STS eredeti V8-as motorját is kicserélték, bár ez esetben a fejlődés nem egyértelmű: a tanulmány ugyanis a Corvette LS2 jelű nyomórudas motorjának kompresszoros 505 lóerős változatát kapta meg, ami hatsebességes automata váltóhoz kapcsolódik.
A SAE 100 persze egyedi darab marad, de sok tanulmányautóval szemben, amelyek egyfajta négykerekű szoborként legfeljebb piackutatási célokat szolgálnak, ez a jármű hosszas teszteléseknek néz elébe: az új műszaki megoldások kipróbálására és továbbfejlesztésére használják majd.