A Renault spanyol üzemében a kapacitás csökkentését tervezik, és a munkát három műszak helyett csak kettőbe szervezik. A baj az, hogy a jelenleg gyártott napi 1300 Modus sem fogy el, így a termelést a piac igényeihez igazítva napi 1000 autó előállítására áll át az üzem. Louis Schweitzer, a Renault hamarosan leköszönő elnöke szerint meg kell fontolniuk, hogy Valladolidban a Modus mellett más típusok gyártását is megkezdjék, így növelve az üzem alacsony kihasználtságát. Ez a lépés azonban nem olyan egyszerű: mivel ismereteink szerint a Renault kisautó-gyáraiban nem alkalmaz rugalmas gyártási rendszereket, ezért annak ellenére is komoly nehézségbe ütközik egy másik típus gyártásának előkészítése a Modus előállítására felkészített üzemben, hogy a Renault Modus közös padlólemezre épül például a Nissan Micrával, vagy a Dacia Logannal. A Modus viszonylagos sikertelenségét egyelőre azzal magyarázza a Renault, hogy a kis egyterűek piaca nem növekszik a várt ütemben, de egyes vélemények szerint sokkal inkább a típus magas ára riasztja el a vásárlókat.