A dél-koreai és kínai tervezők jól szétfaragták az Italdesign-féle egységes formát, hogy ismét ráaggathassák az autóra az új jelzőt. A felújított négyajtós Aveo/Kalos típust a GM Daewoo, valamint a GM és a Shanghai Automotive (SAIC) közös fejlesztőközpontja, a Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) kooperációban készítette. Az első ami feltűnik, hogy alig ismerünk rá az alapjaiban változatlan autóra: az orrát és farát szabályszerűen kicserélték.
Elöl még úgy ahogy sikerült megtartani az egységesség látszatát: az óriási Chevrolet hűtőmaszk és a korábbiaknál nagyobb első lámpák kétségtelenül harciasabb összhatást keltenek mint a korábbi, bocsánatkérően mosolygó Daewoo-arc, nagyobb autónak láttatva a mini-szedánt, ami talán nem is baj. A gondok hátul kezdődnek: az új Aveo tervezői egy szép egyenes, két párhuzamos ív által határolt bordát képzeltek el az autó oldalán, de a korábbi karosszérián a C-oszlop és a csomagtartó találkozásánál ez a borda szétterült, jellegzetes köztes felületet alkotva a puttony és az autó első fele közt. A régi felület és az új egyenes borda az új autó csomagtartójának felső szélein fura bizonytalanságot eredményez, így hiába került hátulra apró spoiler és hatalmas, igen látványos sarok-lámpák, az Aveo/Kalos hátulról nézve eléggé szétesettnek tűnik. Egy pirospont azonban kétségtelenül kijár az Aveo áttervezőinek: a kerékíveket és a kerekeket is nagyobbra vették, ami nem csak rossz úton jelent előnyt, de az autót is jóval felnőttebbnek mutatja.
Az átalakítások nyomán az Aveo/Kalos 4,23 helyett 4,31 méter hosszú, és 1,67 helyett 1,71 méter széles lett. Fejlődést elsősorban a hossz növekedése hozott: a csomagtartóban a korábbi 320 helyett már 400 liternyi csomag fér el, ami ugyan így sem közelíti meg a kategória csúcsértékeit, de kétségtelenül hasznos változás. A belső tér újdonságairól egyelőre elég keveset tudunk, mivel a GM eddig csak külső fotókat közölt, de a sajtóközlemény szerint sikerült javítani a minőségen, és ezt - a jó másfél számmal kisebb Spark/Matiz típussal szerzett tapasztalataink alapján - készséggel el is hisszük. Az autó műszaki szempontból nem változott sokat, de állítólag számos részletét tovább finomították. A motorválaszték valószínűleg ugyanaz marad, bár a típust Kínában kizárólag 1,4 és 1,6 literes 16 szelepes motorokkal kínálják majd, így Shanghaiban is csak ezekkel a motorokkal állítják ki.
Az új Aveót Kínában a GM és a Shanghai Automotive közös üzemében gyártják majd, de azt egyelőre nem tudjuk, hogy Európába is Kínából szállít-e a GM, vagy hozzánk továbbra is a dél-koreai üzemből érkezik a Kalos, vagy Aveo szedán.