Kevesebb szelep és közvetlen befecskendezés jellemzi az A6-osból már ismert új hathengerest. Az A8-as alapmodelljét eddig egy hengerenként öt szelepes, 220 lóerős, 3 literes V6-os motorral szállították, ám a motorpaletta felújítása az Audi legnagyobb típusát sem kerülheti el. A régi motor helyére az A4-es és az A6-os modellekben már bemutatott 3,2 literes, hengerenként négy szelepes FSI motor kerül, amely már 260 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 330 Nm-t. Ez a teljesítmény már bőségesen elegendő az alumínium karosszériás nagykocsi dinamikus mozgatásához. Az A8-as a hathengeres motorral, a hozzá tartozó fokozatmentes Multitronic automata váltóval és elsőkerék-hajtással 7,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és a végsebessége is csak az elektronikus korlátozás miatt nem haladja meg a 250 km/h-t. A típus persze négykerék-hajtással, hagyományos, hidrodinamikus elven működő hatsebességes automata váltóval és meghosszabbított karosszériával is rendelhető. Az új alap A8-as Németországban alig 500 euróval lesz drágább, mint az előző változat volt: egész pontosan 60 900 eurót kérnek érte.