A legkisebb Jaguar hamarosan 2,2 literes dízelmotorral is kapható lesz. A 155 lóerős és 360 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes négyhengeres az eddig használt kétlitereshez hasonlóan az X-Type modellel azonos padlólemezre épülő Ford Mondeóból származik, akárcsak a hozzá kapcsolódó hatsebességes kézi váltó, bár a Jaguar sajtóközleményében az alacsony származásról nemigen esik szó.
Annál többször említik, hogy az X-Type 2.2D mennyire jól megy, és az adatok alapján valóban nincs szégyellnivalója az autónak. Az Euro4 szabványnak is megfelelő, változó geometriájú turbófeltöltővel felszerelt motor 8,9 másodperc alatt gyorsíthatja a másfél tonnás járművet 100 km/h sebességre, és a legerősebb négyhengeres Jaguar akár 220 km/h-val is száguldhat. Az autó mindeközben elég takarékos is: országúton 4,7, városban 8,3, vegyes üzemben pedig 6 liter gázolajjal is képes beérni 100 kilométeren.
Az új motorra nagy szüksége volt már a Jaguarnak, hiszen a konkurens modellek - így az Audi A4-es, a BMW 3-as sorozat, a Mercedes C-osztály vagy a Saab 9 3-as - már hosszú ideje elérhetőek hasonló teljesítményű dízelekkel, és Nyugat-Európában mostanság épp ezek az erős, dízelmotoros járművek a legkelendőbbek a prémiumkategória alsó szegmensében, ahová az X-Type is tartozik.