A Carrera 4 sorozat tovább él a legújabb, 997-es típusszámú generációban is. Az új modellváltozatot a feliratokon kívül a szélesebb hátsó sárvédőkről lehet felismerni: a mérnökök 44 mm-rel toldották meg a 911-est csípőtájékon, így könnyedén elférnek a 295/35R18-as gumiabroncsok, sőt, akár 305/30R19-es gumikat is fel lehet szerelni az autóra. Az igazi különbségek az eddig ismert 997-es Carrerákhoz képest persze a lemezek alatt találhatók.
Ahogy azt a korábbi 911-esekben már megszokhattuk, a Carrera 4 jelölés ezúttal is viszkókuplungos hajtásláncot takar: ennél a rendszernél az első kerekekre jutó vonóerő-hányad 5 és 40% között változhat a tapadási viszonyoktól függően. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy bár az autó kanyartulajdonságai semleges irányba tolódnak el, a Carrera 4 továbbra is hátsókerék-hajtású autóként viselkedik. A megoldás előnye hogy igen könnyű - alig több mint 50 kilogrammot nyomnak a plusz alkatrészek - és kis helyet foglal, így még az eredetileg 135 literes első csomagtérből is marad vagy 100 liter.
A négykerék-hajtásnak ez a módja a teljesítményből sem vesz el túl sokat: a 3,6 literes, 325 lóerős motorral felszerelt alapváltozat 5,1 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, ami alig egytized másodperccel rosszabb eredmény a kétkerék-hajtású Carrerához viszonyítva, és az autó végsebessége is eléri a 280 km/h-t, azaz alig 5 km/h-val romlott. A 355 lóerős, 3,8 literes hathengeressel készülő Carrera 4S 4,8 másodperc alatt érheti el a 100-as tempót, a végsebessége pedig 288 km/h, azaz 100 km/h-ig ugyanúgy gyorsul, és 5 km/h-val lassabb, mint a Carrera S.
A Carrera 4 mindkét változatában gyári tartozék a PSM nevű menetstabilizáló elektronika legújabb változata, a Carrera 4S-hez pedig a Porsche aktív lengéscsillapítású futóműrendszere, a PASM is alapáron jár. A négykerék-hajtású 911-esek legújabb generációját októbertől kezdik forgalmazni, Németországban a gyengébbik változat valamivel 83 ezer euró alól indul, az erősebb Carrera 4S pedig 93 ezer euró körüli összeg kifizetése után vihető haza.