Az új hátsókerék-hajtású nagykocsi elkészülhet - 2010-re. A GM Europe elnöke, Carl-Peter Forster nemrég elmondta, hogy az Opel Omega utódlásának kérdése továbbra sem került le a napirendről, bár egyelőre nem született meg a végleges döntés. A vezető egyelőre még arról is feltételes módban beszélt, hogy az új típus milyen padlólemezre épülhet. Az egész biztos, hogy az Opel nem fejleszt saját hátsókerék-hajtású padlólemezt, viszont Forster elképzelhetőnek tartja, hogy felhasználják az ausztrál Holden által fejlesztett Zeta platformot.
Az Omega gyártását 2003-ban állította le a GM Europe, elsősorban az alacsony keresletre hivatkozva: az olcsó de egyúttal alacsony presztízsű nagykocsi nemigen állta a sarat a BMW, a Mercedes és az Audi hasonló méretű típusaival szemben, bár a hatósági szervek, a taxisok és a nagy flottavásárlók körében meglehetősen népszerű maradt az utolsó pillanatig. A nagyméretű családi autók ideje - úgy tűnik - végleg lejárt Európában, ezért az Opelnél állítólag nem is gondolkoznak azon, hogy az Omegához hasonló óriási szedán és kombi modellekkel jelenjenek meg a piacon. A tervekben az Insignia tanulmányra emlékeztető ötajtós túrakocsi szerepel, amely arányaiban a Signumhoz hasonlít, de annál jóval tágasabb és nagyobb teljesítményű. Az ötlet önmagában nem tűnik rossznak annak ellenére sem, hogy a Signum nem lett igazán népszerű. A kérdés inkább az, hogy egy Opel felveheti-e a versenyt a hasonló filozófia alapján készülő Mercedes R-osztállyal vagy egy hasonló fazonú BMW-vel.
Ráadásul a padlólemez kérdése sem rendeződött még igazán megnyugtatóan. Bár a Holden valóban fejleszti a Zeta platformot, a GM amerikai részlege a padlólemez magas árára hivatkozva nemrég felfüggesztette korábban tervezett Zeta-alapú tömegmodelljeinek fejlesztését. Így az ausztráloknak most sokkal kevesebb pénzük van a munka befejezésére, mint korábban, ami a fejlesztés elhúzódását eredményezheti. Más alternatíva ugyanakkor nincs: manapság szinte az összes GM személyautó elsőkerék-hajtású, eltekintve néhány méregdrága Cadillactől.