Megújult Európa egyik kedvenc középkategóriás limuzinja és annak csúszós ülésű luxusváltozata. A legfontosabb és szó szerint legszembetűnőbb újdonság az Astra-arc megjelenése a felsőbb kategóriás Vectrán és Signumon. Mondjuk ki bátran: mindkét modellnek jót tett a váltás. Az eredeti szögletes, kicsit jellegtelen orrkiképzést sokkal ívesebb, görbületekkel tagolt orr váltja. Megújultak a lámpák, körösítették a négyszöget, és teljesen megújult a hűtőrács: mostantól egy vastag krómcsík közepén trónol az Opel-jelvény. Modellfrissítés persze nem történhet csak külsőleg, így a sajtóközleményből megtudjuk, hogy az autó szinte összes szerkezeti elemén is csiszoltak egy kicsit. Javult a kasztni merevsége, ami pontosabb irányíthatóságban mutatkozik meg, több motorhoz választható az IDSPlus és a CDC, mint eddig.
Megújult a beltér is. Változtattak a műszerfalon, a légbeömlőkön és a kezelőgombokon, és ettől elegánsabb, áttekinthetőbb lett az utastér. Minden modellbe háromküllős, sportos külsejű kormánykerék kerül. Öt benzines és négy common-rail dízel motorral lesz kapható az autó, mindegyik teljesíti az Euro-4-es környezetvédelmi normát, a dízelmotorokba ehhez karbantartást nem igénylő részecskeszűrőt szereltek. A motorválaszték csúcsa egy új, 2,8 literes V6-os turbómotor, mely 1800 és 4500 1/min között 330 Nm-es csúcsnyomatékkal működik. A 230 lóerős benzinessel a Vectra mindössze 7,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s sebességet, és gyorsabb, mint elődjei bármikor; végsebessége eléri a 250 km/h-t. A dízelek közül a 3 literes, V6-os CDTI a csúcs, míg a kínálat alján újdonság az 1,9 CDTI motor 100 lovas, takarékos változata.
Az 1,6-os és 1,8-as benzines belépőmodelleket leszámítva hatfokozatú kézi váltó kerül minden autóba alapáron, míg a 2,8 V6 Turbo, a 150 lovas 1,9 CDTI és a 3,0 V6 CDTI hatfokozatú automatával is rendelhető. A Rüsselsheimben épített Vectra és Signum modellek árusítása szeptemberben kezdődik, és az új orr-rész valószínűleg nem fogja visszavetni az eddig is szárnyaló eladásokat. Megjelenése óta körülbelül 600 000 példány talált gazdára, és tavaly 9,2%-os piaci részesedéssel ez volt kategóriájának legnépszerűbb képviselője Európában.