A Forester új lökhárítót, motorháztetőt, hűtőrácsot, lámpatesteket és spoilereket kapott. A hivatalos sajtóközlemény komolyabb és dinamikusabb megjelenésről beszél, de a Totalcar mai hírszerkesztője szerint a képeken látható autó egyszerűen sokkal rondább, mint elődje. Szerencsére a ruha mögött sokkal örömtelibb dolgokat találunk. A kétliteres feltöltés nélküli boxermotor teljesítményét 33 lóerővel sikerült feltornászni, a 158 lovas motorral a Forester a korábbi 11,1 másodperces 0-100-as sprintet már 9,4 másodperc alatt teljesíti. A tavaly bemutatott csúcsmodell, a 2,5 literes turbómotoros 2,5 XT 19 lóerővel erősödött. A 230 lovas túrabakancs 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből.
A kézi és az automata váltókat egyaránt átdolgozták, mindkettő előnyére változott. A kézi változat váltóútjait például 1 teljes centivel csökkentették, míg a váltókar keménységén, azaz, hogy mennyire érződik határozottnak a kapcsolás, körülbelül 15%-ot javítottak. A kétliteres, feltöltés nélküli modellekbe szerelt automata tömegét 3 kg-mal csökkentették, a 2,5 XT modellben pedig bevezették a Sportshift fantázianevű, gyorsabb kapcsolásokat és kézi váltásokat is engedélyező félautomatát.
A korábbi, turbómotorral szerelt 2,0 XT-t kivették a kínálatból, helyére a kedvezőbb ár/érték arányú 2,5 XT lépett. Természetesen továbbra is állandó összkerék-hajtással készül az összes típus, mely alaphelyzetben 50-50% arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, megcsúszás esetén azonban a másodperc tört része alatt juttatja a vonóerőt a központi differenciálmű viszkókuplungján keresztül a legjobban tapadó kerékre. A 215/60 R16-os kerekeken álló Forester X és XE modellek hasmagassága 205 mm, a turbós XT és XTE változatok 215/55 R17-es kerekeken gurulnak, hasmagasságuk 200 mm. A kézi váltós, feltöltés nélküli modellek felezőt is kapnak, mely akár menet közben is bekapcsolható.
Gazdag biztonsági felszerelést is kapott az autó, az XT változatokban elektronikus fékerőelosztót, négycsatornás, négy szenzoros blokkolásgátlót és hatalmas méretű hűtött féktárcsákat találunk. Az első, oldalsó valamint függönylégzsákok, valamint az aktív fejtámlák szintén a súlyosabb sérülések elkerülését szolgálják.
Az orr-részt, amellett, hogy könnyebb anyagok felhasználásával
könnyebben irányíthatóvá tették, mintegy 60%-kal sikerült merevebbé
tenni, mint elődjét. Az új Forester forgalmazása Nagy-Britanniában most
augusztusban kezdődik, hamarosan remélhetőleg mi is hozzájutunk egy
tesztpéldányhoz.