Már csak félgőzzel üzemelnek a kisautót előállító gyártósorok. A spanyolországi Valladolidban, ahol a Modust gyártják, korábban 975 autót készítettek egy nap, de a csökkentés nyomán már csak napi 500 példány készül a kisautóból naponta. A termelés csökkentése mintegy 400 munkás elbocsátását, és a maradék munkaerő átcsoportosítását vonja maga után.
Ez a mostani már nem az első eset, hogy a Modus termelését csökkentették, hiszen eredetileg napi 1300 autó készült a spanyol gyárban. Úgy tűnik, a Renaultnál alaposan elszámolták magukat: eredetileg évi 300 ezer autó eladását tervezték, de már most úgy tűnik, hogy már az idén is legfeljebb 180 ezer Modus talál gazdára, és a kereslet folytonosan csökkenő tendenciát mutat, így jövőre talán még ennél is kevesebb apró egyterűre lesz igény.
A Renault egyes elemzők szerint egész egyszerűen túl drágán adja a Modust, ami ilyen kiélezett piaci versenyben aligha tartható hosszabb távon, és még azt a hibát is elkövette, hogy rugalmas gyártórendszer kiépítése helyett egy-egy kisautó-típusának előállítására egy-egy teljes gyárat állított rá. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Renault milyen lépésekkel próbálja meg helyrehozni a hibát, de az biztos, hogy valamit tenniük kell, hiszen egy ilyen alacsony kihasználtsággal működő üzem aligha lesz nyereséges.