[Frissítve]Ma reggel leleplezték a legnagyobb Audi sportváltozatát. Ahogy a korábbi hírekben szerepelt , az Audi az S8-asban mutatja be először saját autójában a Lamborghini számára kifejlesztett V10-es egy változatát.
Ez a motor 5,2 literes, és alaposan áthangolták, hogy a nagy limuzinban is megállja a helyét. Csúcsteljesítménye 520 helyett 450 lóerő, cserébe 510 helyett 540 Nm csúcsnyomaték leadására képes, de ami még ennél is fontosabb, ez az érték már 3500-as percenkénti főtengely-fordulatnál rendelkezésre áll, így az S8-as alacsonyabb fordulatszámon is igazán jól gyorsul. A hatsebességes Tiptronic automata váltóval, négykerék-hajtással és sportos igényekhez hangolt légrugózással felszerelt, 1,94 tonnás monstrum így 5,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, ami igazán félelmetes lehetőség. A végsebességet szokás szerint elektronikusan korlátozzák 250 km/h-ra.
Az S8-as külsőre csak néhány apró részletben különbözik a többi A8-astól, bár ezekkel elérték, hogy visszonylag könnyű legyen felismerni a sportos változatot. Az egyik ilyen markáns ismertetőjegy a függőleges, krómozott rudakból álló hűtőrács, amely alatt még három pici nyílást is kialakítottak, vélhetően a V10-es megnövekedett hűtési igényei miatt. A lámpák alatti légbeömlők is nagyobbak lettek, és a küszöböket, valamint a hátsó lökhárítót is megtoldották lefelé. Hátul négy kifufogócső fokozza a hatást, míg oldalról a 20 hüvelykes, hétküllős felnik, és a mögűlük kikandikáló, elöl 385, hátul 335 mm átmérőjű féktárcsák jelzik, hogy ez a világ egyik legsportosabbnak szánt presztízs-limuzinja.
A Tokiói bemutató után az Audi már az S8-as gyártásának előkészítésével lesz elfoglalva, így a típus 2006 közepétől kerülhet a kereskedőkhöz, jelenlegi ismereteink szerint durván 97600 eurós - azaz átszámítva, a magyarországi áfa és adók nélkül durván 25 millió forintos - áron.