Néhány héten belül lelepleződhet a mini-egyterű sportváltozata, decemberben pedig a teljes modellcsalád megújításának is tanúi lehetünk.
Az Essen Motor Show, amely hagyományosan elsősorban a tuningolt és igazán gyors gyári autókról szól, november 25-én nyitja kapuit. Úgy tudjuk, ekkorra az Opel elkészül a végleges Opel Meriva OPC-vel, amely sok részletében a Meriva egykori tanulmányautó-változatát, az Opel Concept M-et idézi. A legfontosabb közös vonás a motor: az 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotor: ezt 2002 elején épp a Concept M -ben láthattuk először, igaz, még földgázüzemű, 150 lóerős változatban. A Meriva OPC-ben viszont a szériaváltozat mutatkozhat be, kb. 180 lóerővel. Egyes német lapok szerint az új motorral a Meriva akár 8,2 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 222 km/h lesz, sőt, azt is tudni vélik, hogy az apró Opel egyterű leggyorsabb változata 23 ezer euró, azaz átszámítva 5,7 millió forint körüli áron lesz kapható jövő februártól.
Nem sokkal később, a decemberi Bologna Motor Show-n a többi Meriva is megújul. Ahogy a képeken is látható, az átalakított változat vaskosabb króm-díszcsíkot kap a hűtőrácsára, kicserélik a lökhárítókat, és néhány, eddig fekete alkatrészt az autó színére fényeznek, mindezt úgy, hogy az autó karaktere egyáltalán nem változik. Emellett két motorral frissítik a palettát: a régi 1,6 literes 100 lóerős benzines helyét a 105 lóerős Twinport motor veszi át, és a típus kapható lesz az 1,3 literes Fiat-eredetű dízelmotor 75 lóerős változatával is. Az előbbivel a Meriva végsebessége 181 km/h lesz, az átlagfogyasztás pedig jelentősen csökken: 6,7 liter benzinnel is beérheti 100 kilométeren, vegyes üzemben, szemben a korábbi változat 7,2 literes adatával. A kicsi dízel persze még takarékosabb. A fogyasztása országúton és városban egyaránt hajtva akár 5 liter is lehet 100 kilométerre, ami 4 deci megtakarítást jelent az azonos teljesítményű, 1,7 literes dízelváltozattal szemben.