A sportos kétülésesből 2002 vége óta mintegy 43 ezer példány készült, de a típus életképtelenségét jól jellemzi, hogy a 11 ezer példányt még mindig nem sikerült eladni. A Smart vezetése annak idején abban reménykedett, hogy a sportos Smart környezetkímélő alternatívát nyújthat a Fiat Barchettával és a Mazda MX-5-össel szemben, de az árak túlzottan magasak lettek, a kis háromhengeres motorok pedig túl gyengének bizonyultak. Így a típus gyakorlatilag vásárlók nélkül maradt, és szinte csak arra volt jó, hogy a Smart veszteségét növelje.
A Smart eddig összesen 3.5 milliárd eurót vitt el, és úgy tűnik, ez a szám tovább növekszik a Mitsubishivel közösen fejlesztett, 2007-re várható új ForTwo megjelenéséig. A Smart következő típusa állítólag 30%-kal kevesebbe kerül majd a gyártónak, és alkalmas lesz rá, hogy Észak-Amerikában is forgalmazzák, így valóban elképzelhető, hogy nyereségessé teheti a DaimlerChrysler kisautó-gyártó részlegét.