A Seat eddig modellpalettája megújítására koncentrált, így nemigen maradt idő a sportváltozatok bemutatására. Most azonban ezt az adósságot is elkezdik törleszteni.
Az első fecske az Essen Motor Show-n bemutatkozó Altea FR dízelmotoros változata, amely nagyrészt megegyezik a Frankfurtban bemutatott prototípussal . Az autóba az újabbik, 2 literes VW dízelmotor 170 lóerős változata kerül. A TDI motorral az Altea saját kategóriájában ugyan nem feltűnően gyors - 8,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, és legfeljebb 208 km/h-val haladhat -, de a körítés már itt is megvan az ámokfutáshoz. Átalakított lökhárítókkal, látványos alufelnikre szerelt 225/45R17-es gumiabroncsokkal, krómozott kipufogóvégekkel, sportosra szabott ülésekkel és alaposan feldíszített műszerfallal hangsúlyozzák a tervezők, hogy ezt az autót száguldásra tervezték. Mindez persze nem volna elég, a merevebb rugók, a vaskosabb kanyarstabilizátorok és a 312 mm átmérőjű első, illetve 286 mm átmérőjű hátsó féktárcsák azonban a vezetési élményen is javítanak.
Az Altea FR TDI a jövő év elején kerül a kereskedésekbe, de ez csak az első, és egyben a leggyengébb a sportos modellek közül. Nemsokára jön ugyanez a modell 200 lóerős benzines turbómotorral, és ugyanez a VW-féle kétliteres kerül a Leon FR-be is, amely szintén a jövő év első felében mutatkozhat be. A csúcsot azonban nem ez a változat jelenti a Leon esetében, hanem a 2006 novemberére várható Cupra. Ebben a Volkswagen turbómotor egy még erősebb változata dolgozik majd: ha igaz, a teljesítménye eléri a 240 lóerőt.
A Seat eddig is igyekezett minden típusából legalább egy nagy teljesítményű változatot készíteni. Mostanság, az alacsony kereslet, és a három túlzottan is hasonló formavilágú, egyterű-forma típus mellett azonban nagyobb szükség van ezekre, mint valaha, hogy megtartsanak valamit a Seat sportos arculatából.