A szokásos egyenforma köszön vissza az új S80-asról is, bár itt-ott felfedezhető egy-egy új részlet, és az arányok változása is szembetűnő.
A fotó tanúsága szerint az új S80-ashoz az S60-as sablonjait kotorták elő a fiókból: a tető íve és a hátsó ajtók mögötti kis ablak hiánya egyértelműen a középső Volvo modellre emlékeztet. Hátul már az S40-es egyes vonásait fedezhetjük fel, a lámpatestek vonalát folytató illesztés a lökhárító és a karosszéria között a gyártó legkisebb modelljét idézi. Bár felmerült bennünk, hogy ügyes a kép ügyes átverés, az új, hosszú orr-rész és az oldalablakok krómkerete teljesen újnak látszik.
A jelenlegi S80-aséhoz képest terebélyes motorházra persze jó magyarázatot is találunk. A régi modellbe nem tudták beépíteni a Yamahával közösen fejlesztett V8-as motort, pedig erre igen nagy szükség van az amerikai piacon, ahol presztízskérdés a nagy hengerszám. Az új modellben viszont már könnyedén elfér a 4,4 literes gép. Az új S80-as motorválasztéka amúgy a szokásos elemekből épül fel: megmarad a 2,9 literes, soros hathengeres, illetve az öthengeres benzines, és dízelmotorok is bekerülnek az autóba.
Állítólag biztonsági téren is lesz néhány újítás, hasonló azokhoz, amelyekkel a Mercedes modelljeiben találkozhatunk manapság. Itt van például a radarvezérlésű baleset-előrejelző rendszer, amely veszélyes helyzetben kiszámolja az optimális fékerőt, megfeszíti a biztonsági öveket és készenlétbe hozza a légzsákokat.
Az új S80-as tudomásunk szerint már márciusban a Genfi Autószalonon látható lesz, és a forgalmazás is megkezdődhet 2006 közepéig.