Felújítják a Seat Ibizát

2006.01.24. 15:07

Valószínűleg az utóbbi évek legnehezebben észrevehető modellfrissítését hajtják végre a spanyolok: ha nem hívták volna fel rá a figyelmünket, talán észre sem vesszük a különbségeket.


Galéria - kattintson a képre

Már sokszor leírtuk, hogy az ilyen típusú átalakításokba jobbára azért fektetnek pénzt a gyártók, hogy azután megint felragaszthassák az óriásplakátokra a sokágú csillagot, benne az ÚJ felirattal. Csakhogy a Seat valószínűleg mellélőtt: az Ibiza annyira keveset változott, hogy a vásárlók egy ilyen reklámfogást valószínűleg egyszerű átverésnek néznének. De térjünk a lényegre.

Az egyetlen feltűnő változtatás a nagyobb légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, méhsejtszerkezetű rácsozattal. Ez a Cupra változaton kívül minden Ibizán megtalálható lesz, ahogy a diffúzort imitáló mélyedéssel ellátott hátsó lökhárító is.


Galéria - kattintson a képre

Ezen felül a 100 lóerős, vagy még erősebb Ibizák szép kipufogóvéget kapnak, és egyes sportosabb változatokon a hátsó lámpák nem világító hátterét sötétszürkére cserélték. Egyáltalán nem látszik, de a menettulajdonságokon talán változtat, hogy 14 helyett 15 hüvelykes felnikkel, és ennek megfelelően alacsonyabb profilú abroncsokkal szerelik fel az összes modellt. A sportos felszereltségű változatokhoz 16 hüvelykes, az FR-hez és a Cuprához 17-es alufelni jár a jövőben, méghozzá az eddigiektől különböző formájú.

Belül az ajtókárpitok cseréjével, néhány ezüstszínű díszítőelemmel, valamint új kormánykerékkel és váltógombbal intézték el a modellfrissítést. Az alapfelszereltséghez már 80 lóerőtől jár ABS, 100 lóerőtől kipörgésgátló, az FR és a Cupra pedig ESP-t is kap. A többi részlet mit sem változik: mondjuk egy erősebb alapmotorra, ami igencsak hiányzik, hiába várunk.

Az *ÚJ Ibiza várhatóan a Genfi Autószalonon lesz először megtapogatható, és hamarosan a kereskedésekbe is eljut majd, anélkül, hogy ezt bárki észrevenné...