Lecserélik a legnagyobb Suzukit

2006.04.14. 10:15

Az új XL7 már a GM segítségével készült, szemben az elődjével, amely még a Suzuki saját alkatrészeire épült. Az új típus nagyobb és erősebb lett, mint az első generáció, bár még így is csak amolyan alsó-középkategóriásnak számít az amerikai szabadidőautók közt.


Galéria - kattintson a képre

Az egyetlen hétüléses Suzuki meglehetősen érdekes jelenség, bár ezt nem a szokványos, sőt, már-már az unalomig ismert alapformának, hanem néhány kisebb részletnek köszönheti. Elsősorban az orr-rész érdemel figyelmet: A hűtőrács a Swiften és az SX-4-esen látható formát követi, az ötszögletű fényszóró-egységekhez hasonlót azonban mindeddig nemigen láttunk sehol. Az összképet a hűtőrács alatt felfelé húzódó fekete műanyag elem teszi teljessé, amely a raliautók hatalmas első légbeömlőit idézi, az XL7-esnek pedig barátságtalan buldogarcot kölcsönöz. A többi részlet már messze nem ilyen eredeti, sőt, határozottan ismerős, de ez nem is csoda: ugyanezekkel a formákkal találkozhattunk már a GM Theta platformjára épülő típusoknál, a Chevrolet Equinoxnál és a Pontiac Torrentnél.


Galéria - kattintson a képre

Az XL7-ben persze nem csak a forma utal a GM-rokonságra. A régi 2,7 literes, Suzuki V6-ost egy meglepően korszerű, négy vezérműtengelyes és változó szelepvezérlésű, 3,6 literes, hathengeres V-motor váltotta fel, amely a GM más típusaiban is fellelhető. A maga 250 lóerős csúcsteljesítményével, illetve 330 Nm-es maximális forgatónyomatékával ez a motor bőven elegendőnek tűnik a nagydarab Suzuki tempós mozgatásához, és a maga 14 literes városi fogyasztásával terepjárós viszonylatban még iszákosnak sem tűnik. A V6-os motorhoz ötsebességes automata váltót kínálnak, és az XL7-est első- vagy négykerék-hajtással lehet majd megvásárolni.

Az autó felépítése arra utal, hogy elsősorban közúti használatra tervezték, terepjáró képességeit legfeljebb rögösebb földutakon érdemes kipróbálni. Az önhordó karosszéria mellett ezt támasztja alá a több lengőkaros hátsó felfüggesztés, a közvetlen kormánymű és a kényelmesre hangolt rugózás is.

Az új Suzuki XL7-es elődjéhez hasonlóan Észak-Amerikában készül, és másutt nem is lesz kapható, de odaát azt várják tőle, hogy folytassa az elődje sikeres szereplését, és az amerikai Suzuki egyik húzómodelljévé váljon.