Az oroszlános márka az év végén felhagy a ralival, és dízel-versenyautót épít, hogy megszorongathassa az Audit a hosszútávú autóversenyeken.
A Peugeot vezetése azután döntött így, hogy látták, a V12-es TDI dízelmotorral felszerelt Audi R10-es mennyire ütőképes versenyautó , és micsoda reklámot jelenthet a VW-csoport dízelmotorjai számára. A francia márka semmiképp nem szeretne lemaradni ebben a marketingversenyben, hiszen sikeres működésüket nagy részben a HDi dízelmotor-családnak köszönhetik, és ezen a téren a VW-csoport a legnagyobb vetélytársaik közé tartozik. A Peugeot ezért nemcsak győzni szeretne, de fel akarja vonultatni a versenypályán dízelmotor-technológájának minden fontosabb elemét, beleértve olyan, a versenypályán nem egyértelműen hasznos elemeket is, mint a részecskeszűrő.
Az új szereplő megjelenése persze újabb esélyt jelent arra is, hogy a hosszútávú autóversenyzés, amely a nagy gyári csapatok 1999-es kivonulása óta az Audi egyszemélyes játszóterévé vált, újra izgalmassá válik. Az utóbbi hat évben néhány sikertelen amerikai próbálkozástól eltekintve a németeknek leginkább csak privát csapatokkal kellett felvenniük a versenyt, amelyek érthető módon képtelenek voltak legyőzni az óriási költségvetéssel és hatalmas fejlesztőgárdával dolgozó autógyártót. A Peugeot utoljára az 1990-es évek elején indított gyári autókat ebben a szakágban, és akkor a 905-ös típusszámú versenygépek minden fontosabb versenyt megnyertek, de az utolsó győzelmet 1993-ban aratták, így a hírnéven és az emlékeken kívül aligha maradt valami, amit az új versenyautó építésénél is felhasználhatnának.
A Peugeot versenyautója állítólag még az idén bemutatkozik, és az év végén megkezdődhet a tesztelés is, jövőre pedig Spában, Monzában, Silverstone-ban, és ha minden jól megy, Le Mans-ban is versenybe szállhat a győzelemért.