Felújítás előtt a Renault Thalia

2006.09.04. 12:44

Azt hittük, a Dacia Logan megjelenése után csendesen eltűnik a puttonyos Clio, de tévedtünk. A Renault folytatja a gyártását, sőt, még fel is frissíti, hogy kitartson még néhány évig.


Galéria - kattintson a képre

A felújítás persze meglehetősen felületes. Ránézésre az új lökhárítók, a Renault-jelvénybe költöztetett csomagtér-kilincs, az új színválaszték, illetve a fényezetlen fekete koptatócsíkok hiánya különbözteti meg az új változatot a régebbiektől. Belül az átdolgozott a műszerfal, az új kárpitanyagok, a teljesen kárpitozott csomagtartó és egyes piacokon a bőr bevonatú kormánykerék és váltógomb jelent némi fejlődést. Ezen felül változtattak az autó felszereltségén is, bár ez országról országra változik. A puttonyos Clio új változata hatféle motort kaphat, bár valószínű, hogy Magyarországon nem változik a motorkínálat. A benzines változatokba 1,2 literes, 16 szelepes, 75 lóerős, illetve ugyanekkora teljesítményű 1,4 literes, 8 szelepes vagy 100 lovas, 1,4 literes, 16 szelepes motor kerülhet. Emellett háromféle 1,5 literes turbódízel motort építenek a típusba, a régi, 65 és 80 lóerős kivitelekkel azonban aligha találkozhatunk itthon, hiszen ezek csak az Euro3 szabványnak felelnek meg. Az egyetlen Euro4-es dCi motor a Loganhoz is kínált, kerek 70 lóerős szerkezet.


Galéria - kattintson a képre

A Renault természetesen igyekezett magyarázatot adni arra a kérdésre, miért is tartja gyártásban a szerencsétlen külsejű négyajtós Cliót, ahelyett, hogy gyorsan megszabadulna tőle. A megfejtés egyszerű. A típus még a Logan mellett is életképesnek, sőt, sikeresnek tűnik. Jelenleg öt helyen készítik a modellt. Thalia, illetve Clio Symbol néven Törökországban, Brazíliában, Argentínában, Kolumbiában, valamint Nissan Platina néven a Nissan mexikói telephelyén. A legnagyobb példányszámban Törökországban készül, itt tavaly több mint 75 ezer példányt állítottak elő belőle, és ennek a mennyiségnek a kétharmada az országon belül kelt el. Törökország tehát a Thalia legnagyobb piaca, de egyelőre Brazíliában, Romániában, Oroszországban, Algériában és Tunéziában is igen népszerű. Tavaly a Logan bevezetése mellett is több mint 12 ezret adtak el Közép- és Kelet-Európában.

A Thaliából az 1999-es bemutató óta eddig több mint félmillió példányt adtak el a világ 64 országában, és úgy néz ki, a történetnek még nincs vége. Pedig talán a Renault-nak és a vásárlóknak is jobb volna, ha a puttonyos Clio helyett egy igényesebb belső kialakítású Logan-változat venné át, hiszen a Dacia sok tekintetben jelenlegi formájában is messze túlmutat a Thalián.