Nem csak a Laguna honlapján indította el beetető marketing-manőverét a Renault. Láthatóan azon igyekszik a teljes gyári reklámgépezet, hogy június 4-én mindenki az új családi autó bemutatójára figyeljen, ezért a sajtó számára is elérhetővé tették az autó néhány részletfotóját. Első és hátsó lámpa, kormány, váltókar, kilincs – csupa olyan részlet látható a képeken, amely ugyan nagyon fontos a kedvező összkép szempontjából, de önmagában mégsem mond semmit az egész autóról.
Ritkán írjuk le a sajtóközlemények túlzó frázisait, de ezúttal a gátlástalan öndicséret is árulkodó. Nagy utazóautónak nevezik a Lagunát, amely valódi vezetési élményt, kézzelfogható minőséget és magas szintű biztonságot nyújt. A minőséget hangsúlyozó retorika alapján úgy néz ki, a Renault komolyan gondolja, hogy márnem csak a Peugeot 407-es, a Ford Mondeo és a VW Passat ellen küldi harcba az új Lagunát, de olyan prémium típusoktól is megpróbál vásárlókat elszipkázni, mint az Audi A4 vagy a Volvo S60-as.
Mindez persze érthető. Egyre kevesebben vásárolnak olcsó nagykocsit, és az eladások nagyobb része ráadásul a flottamegrendelőknek köszönhető, így minden gyártó igyekszik feljebb pozícionálni saját középkategóriás modelljét, hogy kevesebb autóval is hasznot termelhessen.