Az Altea XL -ből kialakított szabadidő-autó részleteiben igencsak eltér a márciusban bemutatott, azonos nevű tanulmánytól , de a koncepció keveset változott.
Megmaradt a Haldex rendszerű állandó összkerék-hajtás és a megemelt futómű: az alapkivitelű Altea XL-hez képest 40 mm-rel nőtt a Freetrack hasmagassága. A spanyolok egyterű hobbiterepjárója így egy picit többet nyújt, mint a legtöbb, hasonló külsejű terepjáró-utánzat, bár a 18 hüvelykes, egyértelműen közúti használatra szánt felnik alapján valódi off-roaderről ezúttal sem beszélhetünk.. A sorozatgyártású Freetrack teljesen új formavilágú, fényezetlen lökhárítókat, és tenyérnyi sárvédő-szélesítéseket kapott, amelyek nem csak az autó megjelenését teszik zordabbá, de valamivel strapabíróbbnak is tűnnek, mint a prototípus fényezett elemei.
A Seat természetesen itt is a szabványos Volkswagen hajtáselemeket alkalmazza: a motorválaszték kétféle kétliteres, turbós négyhengeresből áll: egy 200 lóerős benzinesből, és egy 170 lóerős dízelből. A Freetrack dízelmotorral is egész virgoncnak tűnik a gyári adatok alapján: 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 204 km/h. A benzines változat azonban egészen sportos, a 100-as tempót 7,5 másodperc alatt éri el, és akár 214 km/h-val is száguldhat, ami egy hobbiterepjárótól nem is rossz eredmény.
Egyelőre nem tudjuk, hogy a Seatnál mit várnak pontosan az új egyterű szabadidő-autótól, de különös, hogy a szinte ugyanezt a koncepciót megvalósító Renault Scenic 4x4 kudarca után a spanyol gyártó épp egy egyterű terepjárót mutat be. Talán abban bíznak, hogy a tágasabb karosszéria és az erősebb motorok révén a Freetrack-et mégis vonzóbbnak találják majd a vásárlók. A közönség valódi véleménye persze csak a forgalmazás szeptemberi beindítása után derül majd ki.