A VW spanyol leányvállalata látszólag átugorhatatlanul magasra tette a lécet magának: úgy döntöttek, tízenegy év alatt a kétszeresére növelik az eladásaikat.
A Seat tavaly 408 ezer autót tudott értékesíteni, és azt remélik, a 2018-ra ez a szám 800 ezerre növekedhet. Ehhez azonban minden egyes évben jócskán felül kell múlniuk a tavalyi, durván 5%-os növekedést, ami bizony nem lesz egyszerű. A Seat jelenleg az Ibizán és a Cordobán kívül csaknem egyforma, egyterű-jellegű modelleket kínál, és ez a modellstratégia eddig nem igazán vált be: a cég tavaly 49 millió eurós veszteséget hozott a VW csoportnak.
A növekedés fenntartásához, és a nyereséges működéshez a spanyol márkának alighanem le kellene cserélnie a modellválasztékát, erre azonban aligha lesz módjuk az évtized végéig.