Igaznak bizonyultak a pletykák : az olaszok elkészítették az 1,9 literes, 16 szelepes JTD motor Twin Stage Turbo nevű, kétlépcsős feltöltésű változatát.
A motornak rögtön két változata készül: egy 180 lóerős, amelyet már az idén júliusban elkezdenek gyártani, és egy 190 lóerős, amely viszont csak 2008 júniusától lesz elérhető. Mind a két motor 400 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes 2000-es percenkénti fordulatszám mellett, akárcsak az eddigi egyetlen hasonló, két liter alatti kétturbós dízel, amit a BMW mutatott be nemrégiben. A Fiat Powertrain szerint az idén gyártásba kerülő gyengébb kivitel még csak az Euro4 károsanyag-kibocsátási normarendszernek felel meg, de jövőre már Euro5-ös változat is készülhet.
Egyelőre nem árulták el, hogy a JTD TST motorokat mely típusokba építik be, de az Alfákon kívül a Fiat Croma, sőt, az új Bravo is szóba jöhet mint befogadó modell.