16 új motorcsaládot fejleszt az Opel
A GM-Europe gyakorlatilag az összes jelenlegi motorját újabbra cseréli a következő öt évben. A cég vezetője, Carl-Peter Forster szerint 2012-ig elkészül mind a 16 új motorcsalád, amelyek összesen 93 féle motorváltozatot ölelnek fel. Emellett az Opel, Vauxhall és Saab modellekben használt sebességváltók nagy részét is kicserélik, tízféle új alapkonstrukció 48 különféle változatán dolgoznak. Forster szerint az elsődleges célja az, hogy minél tisztább üzemű autókat állítsanak elő. Épp ezért a jelenlegieknél kisebb hengerűrtartalmú, feltöltős motorcsaládokat kezdtek tervezni, amelyek a teljesítmény csökkenése nélkül lesznek képesek teljesíteni a 2012-ben életbe lépő új európai szén-dioxid-kibocsátási normákat.
Az első olyan típus, amely kevesebb szén-dioxidot bocsát ki az EU 120 g/km-es határértékénél, az Opel: a Corsa 1,3 CDTI egy változata, amely 119 g/km-t ereszt a levegőbe az üvegházhatásért okolt gázból, de állítólag már 2008-ra az összes Opelnek lesz Eco-Flex jelzésű környezetbarát kivitele. Ezen kívül 2010-re az Opel/Vauxhall és a Chevrolet modelljeinek nagy része is kapható lesz bioetanol-alapú E85-tel üzemeltethető kivitelben, hasonlóan a Saab egyes típusaihoz, és a GM az üzemanyagcellás HydroGen hajtásláncot is továbbfejleszti. Ez utóbbi Frankfurtban bukkan fel ismét szeptemberben, a HydroGen4 jelzésű kísérleti járműben.
A GM Europe első embere sok olyan ígéretet tett, amelyeknek örülhetnek a környezet tisztaságáért aggódók. A kérdés az, hogy valóban megpróbálják-e a jelenlegieknél sokkal tisztább üzeművé tenni a típusaikat, vagy csak azt teszik, amit eddig is. Pontosan annyit javítanak az emissziós paramétereken, amennyit az egyre szigorodó előírások miatt amúgy is muszáj, és ennek kerítenek jó nagy feneket a marketing eszközeivel. Mi úgy véljük, inkább csak ez utóbbira számíthatunk.