Az Audi újabb megalomániás álmot vált valóra, elkészíti a Detroitban bemutatott terepjáró-tanulmány szériaváltozatát.
A Q7 V12 TDI a világ legerősebb, utcai személyautóba építhető dízelmotorját kapja meg. Annak a szerkezetnek a szelídebb változatát, amely az R10 versenygépben zsinórban nyeri a hosszú távú autóversenyeket. Az 500 lóerő és 1000 Nm forgatónyomaték leadására képes szörnyeteg könnyedén mozgatja a Q7-es bálnatestét. 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, és a terepjáró valószínűleg a 300 km/h-s sebességhatárt ostromolhatná, ha nem korlátoznák a végsebességét elektronikusan 250 km/h-ra. Ráadásul óvatos pedálkezelés mellett 11,9 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert, ami a karosszéria méretét és a motor teljesítményét nézve nem is rossz eredmény.
Mindezt persze régóta tudjuk. Az újdonság az az információ, hogy ezt a már-már feleslegesen nagyszabású járművet az Audi 2008 második felében valóban gyártani kezdi, alaposan feladva a leckét a német, brit, japán és amerikai konkurenseknek.