Új teljesítménynövelő eljárás fejlesztésén dolgozik a Ford és az Egyesült Államok egyik legnagyobb műszaki egyeteme, az MIT.
Az eljárás lényege, hogy a szokásosnál jóval nagyobb nyomáson zajlik a hagyományos benzinmotorban az égésfolyamat, az ilyen esetekben rendszerint elkerülhetetlen kopogásos égés kialakulását pedig úgy előzik meg, hogy etil-alkoholt fecskendeznek közvetlenül az égéstérbe. Ezzel a módszerrel állítólag akár a triplájára is növelhető a motor forgatónyomatéka, és ezzel arányosan a teljesítménye, méghozzá a fogyasztás jelentős növekedése nélkül.
Az új típusú motor egyelőre még kísérleti stádiumban van, de az MIT kutatói és a Ford mérnökei azt remélik, hogy így a jelenleginél jóval kisebb és takarékosabb motorokat építhetnek anélkül, hogy a jelenlegi amerikai autókban megszokott teljesítményszintet csökkenteni kellene.