A GM Europe is épített egy tanulmányt az E-Flex hajtásrendszer köré.
A Flextreme külsőre nem is emlékeztet amerikai testvérmodelljére, a Chevrolet Voltra . Az Opel formatervezői alacsony egyterű-karosszériát terveztek hozzá, amely arányaiban leginkább a Seat Leonra emlékeztet. Az orr-részt a bumerángforma lámpák uralják, az oldalnézetet pedig az óriási kerekek, és a hátsó sárvédőívek felett kialakított jellegzetes váll mellett az ajtókon végigfutó L-alakú mélyedés teszi jellegzetessé. A meglepetés erejéből azonban sokat elvesz, hogy a tavasszal bemutatott GTC tanulmányt szinte ugyanezekkel a formákkal próbálták jellegzetessé tenni.
Az Opel koncepcióautó belülről persze sokkal érdekesebb, mint kívülről. A padlólemezt és az elektromos rendszer egy részét ugyan a Chevrolet Voltból vették át, de az Opel mérnökei alaposan átdolgozták a hajtásláncot is. A Li-ion akkumulátorok ugyan itt is tölthetők háztartási elektromos hálózatról,
de menet közben nem benzinmotorral, vagy üzemanyagcellával oldják meg a szükséges töltöttségi szint fenntartását: egy kis turbódízel motor indul be, ha a telepek merülőben vannak. Az 1,3 literes, Fiat eredetű, 70 lóerős négyhengeres közvetlenül nem vesz részt a hajtásban, csupán egy generátort hajt, így szolgáltatva energiát az első kerekeket forgató 120 kW, azaz 165 lóerő teljesítményű villanymotornak. Erre amúgy viszonylag hosszú út után kerül sor. Óvatos használat mellett a Flextreme egyetlen töltéssel akár 100 kilométert is elmegy tisztán villanyautóként. A dízelmotor beindulása után azonban még sokáig nem kell benzinkutat keresnie az Opel tanulmány sofőrjének, elvben akár 775 kilométer is megtehető az autóval egyetlen tank gázolajjal.
Manapság nehéz feltűnést kelteni egy ilyen, tojásforma tanulmányautóval, ha nem mutat valami igazán érdekeset. Üvegtetőt, vagy fura lámpákat bármelyik gyártónál láthat, aki ellátogat a Frankfurti Autószalonra, ezért az Opel tervezői egy egész szokatlan ötlettel álltak elő. A Flextreme hátuljában egy Segway roller szállításához alakítottak ki helyet, és azt is megoldották, hogy az elektromos kétkerekűeket ne kelljen külön tölteni, ha lemerültek, a tanulmányautó akkumulátorából juthatnak friss energiához. Így a Flextreme tökéletes jármű lehetne lusta városi embereknek. Tiszta villamos hajtással elvisz az úti cél közelébe, onnan az ajtóig pedig a Segway roller kíméli a lábakat.