Az apró holland sportkocsigyártó súlyos anyagi nehézségekkel küzd, így kénytelen a kínálat szűkítésével és a fejlesztések elhalasztásával csökkenteni saját költségeit.
A Formula 1-es csapat eladása után a C12-es összes változatáról is lemond a Spyker: a jövőben csak az olcsóbb, és egyszerűbb C8-ast gyártják majd, sőt, a D12-es szuper-terepjáró szériaváltozatának bemutatását is elhalasztják. A C12-es gyártásának leállítása egyben azt is jelenti, hogy a sportkocsi Zagato karosszériás változata sem kerül gyártásba, pedig ez a modell lett volna a Spyker kínálatának leglátványosabb darabja. A cégvezetés ezzel valószínűleg végleg lemond az Audi hatliteres W12-es motorjának alkalmazásáról is: a továbbiakban csak a 4,2 literes V8-as különféle változatait fogják használni, mivel ez a motor jóval egyszerűbb felépítésű, és olcsóbb, mint a négy hengersoros szörnyeteg.
A D12-es gyártása várhatóan csak 2008 végén indulhat be, részben mert jelenleg nincs elég pénz a fejlesztések folytatására, részben mert a típust át kell tervezni, hogy a W12-es helyett a nyolchengeres motor legerősebb változatát építhessék bele. Emellett még az is bizonytalan, hogy a luxuskivitelű szabadidő-autót hol gyártják majd: elképzelhető, hogy a holland sportkocsigyártó nem saját üzemében állíttatja majd elő a típust, hanem a német Karmannt bízzák meg az évi egy-két száz jármű előállításával.