Toyota: 560 kilométer üzemanyagcellával

2007.10.05. 15:31

A japánok FCHV jelű üzemanyagcellás prototípusa tankolás nélkül tette meg az utat Oszakából Tokióba.

A hétköznapi forgalomban megtett 560 kilométeres távolság meglepően jó eredmény egy üzemanyagcellás prototípustól, hiszen a korábbi prototípusok 2-300 kilométernél nemigen tudtak többet megtenni egy feltöltéssel. A Toyota FCHV sem volt kivétel a közelmúltig, de a japán mérnökök 70 Mpa-ra emelték az üzemanyagtartály nyomását, így nagyjából kétszer annyi hidrogént tölthetnek bele, mint korábban, és a villamos hajtás hatásfokán is javítottak, így a Harrier terepjárón alapuló kísérleti terpjáró elvben akár 750 kilométert is megtehet újratöltés nélkül.

A típus persze még így sem tökéletesen egyenértékű egy hagyományos, benzinmotoros típussal. A fő probléma az, hogy a villanymotor teljesítménye csupán 122 lóerő, miközben a komplikált hajtáslánc miatt az autó 1,88 tonnát nyom. Hétköznapi forgalomban persze elegendő dinamikát biztosít a villanymotor jelentős nyomatéka, de a 155 km/h-s végsebesség nem volna elég a vásárlók elkábítására.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.