Visszatérnek az Alpine sportkocsik?
A Renault marketing-igazgatója szerint mindenképp, igaz, nem a közeli jövőben.
Patrick Blain szerint a francia gyártó több sportkocsi bemutatását is tervezi, és ezek várhatóan az Alpine nevet viselik majd, mint legendás elődeik. A marketing-igazgató ráadásul hangsúlyozta, hogy nem elpuhult, nagydarab túrakupékról, hanem radikális sportkocsikról van szó, amelyekkel képesek lesznek újra megalapozni a Renault sportos arculatát. Blain ugyanakkor azt is elmondta, hogy ezeket a típusokat csak 2010 után tudják piacra dobni, mivel a cég fejlesztőrészlege még jó két évig a jelenlegi modellpaletta teljes megújításával lesz elfoglalva: 2009-ig 26 új típus bemutatása szerepel a terveikben.
Egyes elemzők szerint a Renault hiába nyert két F1-es világbajnoki címet a közelmúltban, igazán sportos modellek híján az eredmények nem igazán befolyásolhatták az eladásaikat. Képtelenek voltak elhitetni a vásárlókkal, hogy a versenypályán használt csúcstechnika az utcai modellekben is megjelenik, szemben például a BMW-vel, amely az M5-ös és az M3-as kapcsán megállás nélkül olyan utalásokkal bombázhatja vevőit, hogy a motorfejlesztésnél az F1-es tapasztalatokat is felhasználta. Egy ilyen mondat egy pörgős V8-as vagy V10-es motor kapcsán akkor is hihetően hangzik, ha egy szava sem igaz, de egy 1,2 literes négyhengeres kisautó-motorral összefüggésben nevetségesnek tűnne.
A Renault az utolsó Alpine, az A610-es gyártását 1994-ben állította le, és az utolsó igazi sportkocsijuk, a Renault Sport Spider legújabb példányai is az idén múltak tíz évesek. Azóta a Mégane és a Clio gyors változataival igyekeztek fenntartani a sportosság látszatát, de úgy néz ki, belátták, hogy ennyi nem lesz elég most, hogy az összes valamire való európai gyártó kínál hasonlóan mérges kiskocsikat és kompakt modelleket.