Tokióban láthatjuk a hónap végén ezt a vagány külsejű mini-sportkocsit, amely már nem csak a szakírók szerint lehet az egykori Civic-alapú mini-sportautó, a CRX utódja.
Már az elnevezés is valamiféle szellemi rokonságra utal, és az autó arányai – a meredek övvonal, a rövid orr, a jelzésértékű hátsó oldalablakok, a szűkös hátsó fej- és lábtér, valamint a tetővonal sziluettje egyértelműen a CRX legnagyobb rajongótáborral rendelkező második generációját juttathatják az eszünkbe. Ugyanakkor a formaterv az aktuális Honda formanyelvet is hűen tükrözi: élekkel lezárt nagy, tiszta felületek, és nagyvonalú, jóval nagyobb sportautókat idéző orr- és farrész teszi jellegzetessé az autót.
Sajnos azt egyelőre nem közölték, hogy a vérpezsdítő formák mekkora teljesímény lapul, de annyi azért egyértelmű, hogy a pörgős, és önmagukhoz képest brutálisan erős V-TEC motorok ideje a Honda szerint lejárt. A CR-Z hibrid hajtásláncot kap, ami lehet ugyan erős – valószínűleg az is – de aligha adja azt az érzést, amit a 80-as évek végének apró Honda méregzsákjai.
Abban azért nem kételkedünk, hogy a CR-Z ugyanúgy képes volna gyarapítani a Honda-fanatikusok táborát, mint a legújabb űrkomp-Civic, ha a japánokban volna annyi kurázsi, hogy egy-két éven belül elkészítsenek egy szériaváltozatot.