Az olasz márka marketing-igazgatója árulta el, hogy a 8C csak az első az új, hátsókerék-hajtású Alfák sorában.
Renzo Barbirato szerint a jövőben az összes nagyobb típusnál szakítanak a fronthajtással. A 166-os és a 159-es utódja is egy olyan új platformra épül, amelyet úgy terveztek meg, hogy felhasználásával hátsó- és összkerékhajtású modelleket is építhessenek. Az egyetlen Alfa, amely biztosan fronthajtású marad, a Grande Punto alapjaira épülő Junior lesz, de ez a típus a Mini és az Audi A1-es, azaz két másik elsőkerék-hajtású modell vetélytársának készül. Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a 147-es utódja milyen hajtáselrendezéssel készül, bár ennek a típusnak a sorsa eleve bizonytalan. Annak ellenére, hogy 2000 óta piacon van, egyelőre semmit sem hallani egy esetleges váltótípusról.
Az Alfa Romeo utoljára az 1990-es évek elején készített hátsókerék-hajtású típusokat. Az utolsó ilyen felépítésű szedánjuk, a 75-ös gyártását 1992-ben állították le, míg a kétüléses Alfák közül az 1993-ig gyártott Spider volt az utolsó, ahol a motor a hátsó kerekeket hajtotta. Azóta elsősorban a spórolás jegyében a legtöbb Alfa fronthajtású, így felhasználhatták a fejlesztésnél a Fiat és Lancia típusok főegységeit. Ahol nagyon nagy szükség volt a hatékony vonóerő-átadásra, ott esetenként ugyan használtak összkerékhajtást, de ez a megoldás nagy többletsúlyt jelent, és igen drága, fronthajtással viszont egyre nehezebb felvenni a versenyt a német konkurenciával.
A BMW és a Mercedes hátsókerék-hajtással, az Audi pedig szinte kizárólag összkerékhajtással kínálja nagyobb és drágább modelljeit. A mai luxusmodellektől elvárt hatalmas teljesítményt máshogy nehéz volna hatékonyan az útra vinni, de nem ez az egyetlen ok. Mára a hajtáselrendezés is presztízskérdéssé vált, és ezen a téren az elsőkerék-hajtás áll a rangsor legalsó fokán.