Lincoln MKS: megalkuvó csúcsmodell

2007.11.14. 13:27

A Los Angeles Auto Show-n mutatták be a Lincoln legújabb luxusmodelljét, amely nem nagyon illik a márka hagyományos értékeihez.


Galéria - kattintson a képre

Az MKS-t tanulmányautóként már 2006 elején megmutatták a közönségnek. A karosszéria felfújt hatást keltő, kerekded vonalaival, és hosszú első, illetve hátsó túlnyúlásával már akkor sem passzolt teljesen a korábbi Lincolnok közé, de az összkerékhajtás és a 4,4 literes V8-as motor révén azért egyértelműen hozta a prémium kategóriában elvárható műszaki színvonalat. A Fordnál azonban úgy döntöttek, hogy a Volvo nyolchengerese túl drága volna, és a négykerék-hajtásra sincs szükség az összes változatban. Így a sorozatgyártású MKS-be a Ford nagykocsikban használt 3,5 literes V6-os megnövelt hengerűrtartalmú, 3,7 literes, 270 lóerős változata került, amely hatsebességes automata váltón keresztül az első kerekeket hajtja. A típus összkerékhajtással is elérhető lesz ugyan, de csak jelentős felárért. Erősebb motor pedig csak bő egy év múlva érkezik, ráadásul nem egy nagyobb presztízsű nyolchengeres, hanem a most bemutatott V6-os ikerturbós változata.


Galéria - kattintson a képre

A kompromisszumos megoldások hátterében az amerikai Ford mély pénzügyi válsága húzódik meg. Igyekeztek minél olcsóbban megúszni a Lincoln új modelljének kifejlesztését, ezért a Ford Five Hundred, illetve most már Taurus alapjait használták a tervezésnél. Ez elvben nem rossz ötlet, hiszen az óriási Ford szedán a régi Volvo S80-as platformjára épül. Az MKS sajnos örökölte a Taurus magas építését, és ezzel drabális megjelenését, amin sajnos a formaterv átalakítása sem segített sokat. Ráadásul az egykori tanulmány látványos megoldásainak egy részét – például a hűtőrács vonalát folytató fényszórókat – elszabotálták a fejlesztés során, így a sorozatgyártású MKS még annyira sem érdekes, mint a koncepció.

Hatalmas méreteivel és a sok krómdísszel persze tiszteletet parancsoló jelenség, de így is nehéz elhinni, hogy komoly veszélyt jelenthetne a Cadillac, a Lexus, vagy a német prémium gyártók elegánsabb, és műszaki szempontból is igényesebb felső középkategóriás modelljeire. Az MKS-re ráadásul elég sokat kell még várniuk az amerikai vásárlóknak, csak 2008 közepén kerül a kereskedésekbe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.