Elkészült a VW dupla kuplungos automatájának legújabb változata, amely nemcsak a sebességi fokozatok szaporodása révén jelent előrelépést. A Golfban bemutatkozó, kézzel is kapcsolható szerkezet nagyobb forgatónyomatékot képes átvinni, mint korábban, és takarékosabb autózást tesz lehetővé, mint hatsebességes elődje.
A legnagyobb különbség a régi és az új DSG között a plusz fokozaton
kívül, hogy a kuplungszerkezet már nem olajfürdőben, hanem szárazon
működik, így egyrészt javult a szerkezet hatásfoka, mivel nem megy el
energia az olaj kavarására, másrészt 250 Nm-re nőtt az átvihető
nyomaték. A Volkswagen szerint az új váltóval részben a sűrűbb
fokozatkiosztás, részben a hatékonyabb működés révén akár 0,7 liter
gázolajat is meg lehet spórolni 100 kilométeren az 1,9 literes, 105
lóerős turbódízel motor fogyasztásából. A Golf és a Golf Plus
modellekbe ugyanis csak ezzel a dízellel, vagy az 1,4 literes, 122
lóerős TSI motorral párosítva kerülhet be az új váltó, amelyet egyelőre
opcionális alkatrészként, 1750 eurós felárral kínálnak.
A hétsebességes DSG amellett, hogy takarékosabb, még egy hasznos funkcióval gazdagítja az autót, a kézifékes elindulást kiváltó hill-start assist rendszerrel, amely mindaddig fékezi az autót, ameddig a sofőr a fékről átlépve le nem nyomja a gázpedált.
