Cadillac Provoq: vizet okádó divatterepjáró

2008.01.08. 10:42

A Detroitban bemutatkozó tanulmánnyal a GM két legyet is üt egy csapásra. Egyrészt Kína és Európa után Amerikában is kiállíthat egy járművet az üzemanyagcellás E-Flex hajtáslánccal, másrészt úgy tesztelheti a közeljövőben várható 4,5 méteres Cadillac terepjáró formatervét, hogy ne tűnjön fel senkinek.


Galéria - kattintson a képre

A GM hivatalos közleménye elsősorban az üzemanyagcellás hibrid hajtásláncról szól. Az E-Flex rendszer még tavaly mutatkozott be a Chevrolet Volt tanulmány Sanghajban leleplezett második változatában. A hajtáslánc alapvetően a szabadidő-autó karosszériában is hasonlóan teljesít, mint a Voltban. A 9 kWh kapacitású, külső hálózatból is tölthető Li-ion akkumulátorcsomag csupán 32 km megtételére elegendő, viszont az üzemanyagcellát tápláló 6 kg sűrített hidrogén akár további 450 km-re is elegendő lehet a Provoq számára. A Cadillac tanulmányt egyébként három motor mozgatja: az első kerekeket egy 70 kW teljesítményű villanymotor, míg a hátsókat két, egyenként 40 kW teljesítményű, kerékagyba épített motor hajtja, így összesen mintegy 200 lóerő teljesítmény mozgósítható, ha szükséges.


Galéria - kattintson a képre

Az üzemanyagcellás hajtáslánc egyelőre persze kísérleti megoldás, és így aligha kerül gyártásba ebben az évtizedben. Nem úgy a Provoq karosszériája, amelyből egy-két éven belül szériagyártmány lehet. A tanulmány arányait és méreteit tekintve feltűnően hasonlít a Koreában gyártott GM hobbiterepjárókhoz, az Opel Antarához és a Chevrolet Captivához. Az autó hossza durván 4,5 méter, és öt személy befogadására képes. Ilyen autó nincs a Cadillac kínálatában, de szerepel a GM korábban kiszivárgott terveiben, méghozzá Cadillac BRX néven. Ráadásul a Provoq pont abba a kategóriába tartozik, amely a világon mindenütt eladható, Európában és Ázsiában épp úgy, mint Észak- vagy Dél-Amerikában.

Úgy sejtjük, a GM hamarosan hagyományos hajtáslánccal is bemutatja a Provoq karosszériáját, már ha a Detroiti Motor Show közönségének is tetszik a kompakt SUV formaterve.