A Detroitban bemutatkozó tanulmánnyal a GM két legyet is üt egy csapásra. Egyrészt Kína és Európa után Amerikában is kiállíthat egy járművet az üzemanyagcellás E-Flex hajtáslánccal, másrészt úgy tesztelheti a közeljövőben várható 4,5 méteres Cadillac terepjáró formatervét, hogy ne tűnjön fel senkinek.
A GM hivatalos közleménye elsősorban az üzemanyagcellás hibrid hajtásláncról szól. Az E-Flex rendszer még tavaly mutatkozott be a Chevrolet Volt tanulmány Sanghajban leleplezett második változatában. A hajtáslánc alapvetően a szabadidő-autó karosszériában is hasonlóan teljesít, mint a Voltban. A 9 kWh kapacitású, külső hálózatból is tölthető Li-ion akkumulátorcsomag csupán 32 km megtételére elegendő, viszont az üzemanyagcellát tápláló 6 kg sűrített hidrogén akár további 450 km-re is elegendő lehet a Provoq számára. A Cadillac tanulmányt egyébként három motor mozgatja: az első kerekeket egy 70 kW teljesítményű villanymotor, míg a hátsókat két, egyenként 40 kW teljesítményű, kerékagyba épített motor hajtja, így összesen mintegy 200 lóerő teljesítmény mozgósítható, ha szükséges.
Az üzemanyagcellás hajtáslánc egyelőre persze kísérleti megoldás, és így aligha kerül gyártásba ebben az évtizedben. Nem úgy a Provoq karosszériája, amelyből egy-két éven belül szériagyártmány lehet. A tanulmány arányait és méreteit tekintve feltűnően hasonlít a Koreában gyártott GM hobbiterepjárókhoz, az Opel Antarához és a Chevrolet Captivához. Az autó hossza durván 4,5 méter, és öt személy befogadására képes. Ilyen autó nincs a Cadillac kínálatában, de szerepel a GM korábban kiszivárgott terveiben, méghozzá Cadillac BRX néven. Ráadásul a Provoq pont abba a kategóriába tartozik, amely a világon mindenütt eladható, Európában és Ázsiában épp úgy, mint Észak- vagy Dél-Amerikában.
Úgy sejtjük, a GM hamarosan hagyományos hajtáslánccal is bemutatja a Provoq karosszériáját, már ha a Detroiti Motor Show közönségének is tetszik a kompakt SUV formaterve.