A Detroit Motor Show-n leplezik le a második generációs Audi TT leggyorsabb változatát.
A TTS névre keresztelt modellváltozat a bevált kétliteres TFSI motort kapja, akárcsak a TT alapváltozata, de a turbós négyhengeresnek ez a kivitele 272 lóerős, és 350 Nm csúcsnyomaték leadására alkalmas. A megnövelt teljesítményhez természetesen Haldex rendszerű állandó összkerékhajtás jár, így a lóerők útra juttatása sem okoz problémát. A TT-S kupé 5,4, a roadster 5,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-s sebességre, a dupla kuplungos S-Tronic váltóval pedig még két tized faragható a gyorsulási időkből. Az autó végsebességét természetesen elektronikusan korlátozzák 250 km/h-ra. Mindemellett a TT-S kifejezetten takarékos is lehet, ha visszafogott stílusban használják: a gyári adatok szerint a kupé 8, a roadster 8,2 liter benzinnel tehet meg 100 kilométert vegyes ciklusban használva.
A 20 lóerős teljesítménytöbbleten túl a TT-S a könnyebb motor miatt kezesebb autónak ígérkezik, mint az eddigi V6-os csúcsmodell, de az autó menettulajdonságain a gombnyomással áthangolható futómű is sokat javít. A Standard és a Sport üzemmód közti váltás nemcsak a mágneses eleven változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítók beállítását befolyásolja, de Sport állásban a hasmagasság is csökken 10 mm-rel. A fékrendszert is hatékonyabbá tették: a 18 hüvelykes felnik alól 17 hüvelyk átmérőjű féktárcsák kandikálnak ki.
A TT-S persze nem lesz olcsó. A kupé ára 44 900 eurótól indul, a roadsterért pedig legalább 47 750 eurót kérnek majd a német kereskedésekben.