Lincoln MKT: egybeszabott luxus

2008.01.14. 13:30

A Ford amerikai luxusmárkája egy szokatlan keverék járművel lepte meg a Detroiti Motor Show közönségét. Az MKT a személyautók és a hobbiterepjárók sajátos keveréke, amellyel a Lincoln az aktuális divat nyomába eredhet. Manapság a legtöbb prémium márka ebbe az irányba tapogatózik. A Mercedes az R osztállyal, a BMW az X6-ossal próbál járatlan utakat keresni, és az MKT jól illik ebbe a trendbe.


Galéria - kattintson a képre

A Lincoln szabadidő-autója nem előzmények nélküli. A hasonló arányú, de jóval egyszerűbb formatervű Ford Flex műszaki alapjaira épül - azaz az első Volvo S80-as távoli rokona - a motorja pedig ugyanaz a 3,5 literes, ikerturbós V6-os, amelyet korábban az MKS bemutatása kapcsán ismerhetett meg a világ. A motoron a tanulmány kedvéért változtattak egy keveset: ezúttal E85 alkohol-benzin keverékkel is használható, így a benzinnel táplálva 340 lóerős hathengeres teljesítménye 415 lóerőre emelhető. A motorhoz hat sebességes automata váltó és állandó összkerékhajtás csatlakozik.


Galéria - kattintson a képre

Az MKT formája már a Lincoln új arculatát tükrözi, amelyet 2006 végén, az MKR tanulmányon láthattunk először. Ahhoz képest, hogy a Ford Flextől örökölte esetlen arányait, az MKT egész jól sikerült: a kétfelé osztott hűtőmaszk miatt elölről határozottan agresszív autó benyomását kelti, de még oldalnézetből sem tűnik nagyon elszabottnak, ami a térben hajlított lemezeknek köszönhető. A fotókat nézegetve nem igazán tűnik fel, de az MKT valóságos óriás. Hossza 5,3 méter, szélessége kerek két méter és 1,62 méter magas. 285/35 ZR21-es gumiabroncsokon támaszkodik, azaz méretben és helykínálatban nagyjából egyenértékű egy nagyobb amerikai stílusú terepjáróval.

Egyelőre nem biztos, hogy a Lincoln koncepcióautójából valaha is szériagyártmány lesz, bár egyelőre kizárni sem mernénk. Valószínű, hogy a Ford is arra vár, hogyan reagál majd a közönség, és azután dönt róla, hogy továbbengedi-e a típus fejlesztését, vagy leállítja. Szerintünk az MKT-nak jó esélyei vannak, hogy néhány éven belül eljusson a kereskedésekbe, hiszen takarékosabb és formásabb, mint a teljes méretű terepjárók, viszont a használati értéke egy átlagos amerikai autóvásárló számára alig kevesebb.