A Ford ugyan mélyponton van Észak-Amerikában, de nagydarab, alvázas kisteherautója még mindig az Egyesült Államok legnépszerűbb típusa. Ennek megfelelően nagy gonddal újították fel, csak annyit változtatva a lényeges részleteken, amennyit muszáj volt.
Az F-150 soha nem volt egy szépség, inkább férfiasan szögletes vonalaival, és praktikus erényeivel hódította meg a vásárlókat. A legfrissebb modellre ugyanez igaz: bár a formaterv teljesen új, a karakter maradt a régi. Az óriási, téglalap alakú hűtőmaszk sivárságát ugyan sikerült oldani valamelyest a lefelé keskenyedő fényszórókkal, de az F-150 továbbra sem valami érdekes, viszont a méretei, és szögletes arcvonásai miatt továbbra is félelmetes jelenség, ha felbukkan egy személyautó tükrében. Igazi durva, izzadtságszagú szörnyeteg, amilyennek a középnyugati farmerek szeretik, nincs benne semmi finomkodás, mint a japán vetélytársak némelyikében.
A motorválasztékot nem épp a környezetbarátság jegyében állították össze: csupa V8-as, amelyek állítólag takarékosabbak ugyan, mint korábban, de a legfontosabb erényük a sok nyomaték. Az alapváltozatokba 4,6 literes motorok kerülnek, hengerenként két vagy három szeleppel, a csúcsmodellbe pedig az 5,4 literes Triton blokkot szerelik, amely benzinnel, és E85 benzin-alkohol keverékkel egyaránt elmegy. A motorokhoz négy- vagy hatsebességes automata váltó rendelhető, az előbbit olcsósága, az utóbbit jobb hatásfoka adhatja el. A karosszéria alatt persze ezúttal is önálló létraalvázat találunk, masszív és egyszerű merev tengelyes, laprugós hátsó felfüggesztéssel. Igaz, az alváz merevsége 10%-kal nagyobb lett, de lényegében a kifutó modell alkatrészeinek tökéletesítésével jutottak az új szerkezethez.
Az F-150 nagy részben annak köszönheti népszerűségét, hogy egyszerre megbízható igavonó és élhető hétköznapi autó, amely tehénkergetésre épp úgy alkalmas, mint városi bevásárlásra. Összesen 15 változat készül belőle, a fapados munkagéptől az alufelnis, oldallégzsákos, mp3-lejátszós, fedélzeti számítógépes csodáig, hogy szinte bárki megtalálhassa a neki legmegfelelőbb kivitelt.
A Fordnál egyértelműen azt remélik, hogy az alapos felújítás révén az F-150 marad az amerikai pick-up-vásárlók kedvence, folytatva az évtizedek óta fennálló hagyományt.