A Ford európai részlege a Fiatra bízta legkisebb autójának leváltását, Brazíliában azonban tovább él az eredeti Ka, ha alaposan megváltozott formában is.
Európában a Ka jellemzően második autó, vagy legfeljebb kétfős családok használják elsődleges járműként, Brazíliában viszont kicsi az ilyen típusok piaca. Tágasabb, de nagyon olcsó kisautókra viszont szükség van, ezért a Ford helyi leányvállalata a régi Ka modellciklusának lejártával a típus átalakítása mellett döntött.
Az új Ka a régi műszaki alapjaira épül. Nemcsak a padlólemez és a futómű maradt a régi, de még az ajtók szerkezetét és a teherviselő elemek nagy részét is megtartották a fejlesztési költségek minimalizálása érdekében. Ugyanakkor az autó hosszát 3,62-ről 3,84 méterre növelték, így tágasabb lehet az utastér, és a csomagtartó térfogata 185-ről 263 literre emelkedhetett. A formaterv a Fiestáéhoz hasonló éles-szögletes fazonú, bár itt-ott felfedezhetők a régi Ka jellegzetességei, a szélvédő és a tető kerekded íve például egyértelműen a régi Ka öröksége.
Az olcsó modellbe kétféle helyi gyártású motor kerül a régi vágású, nyolc szelepes, négy hengeres Rocam családból. A kisebbik 1 literes és 73 lóerős, az erősebb pedig 1,6 literes és 110 lóerős. Mindkét motor használható benzinnel vagy 100%-os etilalkohollal, illetve ezek bármilyen arányú keverékével, ahogy ez manapság Brazíliában már minden új típus esetében alapvető követelmény. Mindkét motorhoz ötsebességes kézi váltó jár.
A Ford állítólag nem csak Brazíliában szeretne komolyabb piaci részesedéshez jutni a Ka új változatával. Ha Dél-Amerikában sikeresnek bizonyul, akkor ez lehet a Ford olcsó tömegmodellje más, különösen árérzékeny piacokon is, például Indiában és Kínában, ahol a Ford ma még csak jóval drágább típusokat kínál.