A német autógyártó elképzelhetetlen sebességre kapcsol: új, és felújított modellekkel árasztják el a piacot, az évtized végéig szinte teljesen megújítva modellválasztékukat.
Az offenzíva a Golf VI és a Scirocco bemutatásával kezdődhet még az idén, azután 2009-ben érkezik a Polo következő generációja, az Up kisautó, a Passat CC néven emlegetett négyajtós kupé, és az évtized végére elkészül egy, a Phaeton és a Passat CC közé illeszkedő nagyobb luxusmodell is. A húsz modell persze az egyes főtípusok különféle változataival együtt értendő. Így a Polóból állítólag készül Cross jelzésű miniterepjáró és az Opel Merivához hasonló, Plus jelzésű kis egyterű is, de a Golfnak és az Upnak is legalább háromféle kivitele kerül piacra, így könnyen összejön a húsz új modell.
A Volkswagen nem véletlenül fektet egész vagyonokat a fejlesztésbe: a modellpaletta bővítésétől és felújításától az eladások jelentős bővülését várják. A cél, ahogy azt a VW-csoport vezetése már korábban megfogalmazta, a Toyota befogása. 2018-ra legalább évi 10 millió autót szeretne gyártani a vállalat, és ehhez jobb, olcsóbban előállítható, és a jelenleginél vonzóbb típusok kifejlesztésén át vezet az út.