A Renault is dolgozik egy dupla kuplungos váltón
Egyre több autógyár jelenti be, hogy a Volkswagen DSG-jéhez hasonló mechanikus automata váltón dolgozik. A napokban a Renault került sorra. Patrick Pelata, a cég terméktervezésért felelős vezetője említette meg, hogy már folyik a munka az erőátviteli rendszereket fejlesztő részlegnél. "Jól halad a fejlesztés, és nem fogunk elkésni a bemutatóval" - mondta Pelata, de részletekbe egyelőre nem bocsátkozott. A Renault japán szövetségese, a Nissan a GT-R szupersportkocsiban már bemutatott egy ilyen szerkezetet, de több mint valószínű, hogy a Renault típusaiban egy jóval olcsóbb kivitel kerül majd.
A dupla kuplungos mechanikus automata váltókat a VW-csoport kezdte alkalmazni még az évtized közepén, és hamar kiderült, hogy ez a megoldás sokkal jobb bármelyik korábbi robotizált mechanikus szerkezetnél. Ennél a rendszernél váltások sokkal gyorsabban és rángatásmentesebben zajlanak, mint a korábbi megoldásoknál. A Volkswagen azonban épp ezért nem hajlandó eladni a megoldást más gyártóknak, így azok maguk kénytelenek kifejleszteni saját rendszereiket. A Nissanon kívül eddig a Mitsubishi és a BMW készült el dupla kuplungos váltójával, de a Ford, a Volvo, a Fiat és a Chrysler is hozzáfogott már a fejlesztéshez.