Az alig öt éves Opel Meriva leváltásáig még éveknek kell eltelnie, de az Opel már a márciusi Genfi Autószalonon elkezdi előkészíteni a terepet az új változat számára egy tanulmányautó segítségével.
Egyelőre egyetlen vázlatot mutattak a járműről, de ezen is látszik, milyen drámai stílusváltásra a készülnek. A jelenlegi Meriva fantáziátlan, guruló doboznak látszik a dinamikus vonalvezetésű, szokatlan módon megtört ablakvonalú tanulmány mellett. A genfi nézőcsalogató is ugyanazt a stílust követi, mint az utóbbi évek többi Opel koncepciója. Ezen is felbukkannak az erősen felfelé és oldalra húzott első fényszórók, illetve a jellegzetes, L alakú borda az autó oldalán és a hátsó kerekek feletti masszív szélesítés. A szériamodell persze nyilván visszafogottabb lesz, de ha csak a tanulmány erőteljes stílusának egy részét is sikerül átmenteni a majdani sorozatgyártmányba, már akkor is kategóriája egyik leglátványosabb modellje válhat a kis egyterűből.
A jelenlegi Meriva afféle szükségmegoldásként született: a praktikus kisautót brazil mérnökök tervezték, mindenféle más Opel modellből összeválogatott alkatrészek köré. A praktikus és tágas kisautó ennek ellenére meglehetősen sikeres lett, így a következő modell fejlesztését már sokkal komolyabban veszi a GM. Az új típus egy vadonatúj kisautó-padlólemezre épül majd, amelyet a jelenlegi Opel Corsa utódja számára fejlesztenek, így minden szempontból sokkal egységesebb modell jöhet létre.
Az óriásvállalatnak ráadásul nagy tervei vannak a Meriva második generációjával. Nemcsak Európában és Dél-Amerikában szeretnék forgalmazni, de világautóként Ázsiában és Észak-Amerikában is piacra szeretnék dobni a sikeres japán egyterű kisautók - így a Honda Jazz/Fit és a Toyota, illetve Scion modellek - ellenfeleként.