A tanulmányautó , kémfotók és a koreai Samsung-jelvényes változat bemutatása után végre megmutatják a Renault első szabadidő-autójának végleges, gyártásra szánt változatát.
A hosszas előkészítésnek köszönhetően nem nagyon maradtak meglepő részletek. Az autó csupán orrkialakításában - amely összhangban van a Renault egységesített arculatával - és néhány kisebb részletében különbözik az azonos gyártósoron készülő Samsung QM5-östől . A típus műszakilag a Nissan X-Trail modellen alapul - onnan érkezett a padlólemez, a hajtáslánc, a futóműelemek nagy része, és a négyhengeres, 2,5 literes, 173 lóerős benzinmotor. Gyakorlatilag csak a kétliteres, Euro4-es dízelmotor származik a Renault-tól, amely 150 és 175 lóerővel is elérhető lesz.
A Koleosból készül első- és összkerékhajtású változat is, bár jó tapadási viszonyok, és nyugodt vezetési stílus mellett nemigen lesz érezhető a különbség, mivel a hajtásrendszer csak az első kerekek kipörgése esetén juttat nyomatékot a hátsó tengelyre. Ebből is látszik, hogy a típust elsősorban aszfalton való közlekedésre szánják, de a bő húsz centis hasmagasságnak, a 27 fokos első, illetve a 31 fokos hátsó terepszögnek köszönhetően valószínűleg enyhébb tereppel is megbirkózik.
A Koleos először a Genfi Autószalonon lesz először látható, az európai forgalmazása pedig júniusban kezdődik.