Dél-Korea egyetlen igazi luxusautó-gyártója elkészült legújabb csúcsmodelljével, amely állítólag már nem az első sorozatú Mercedes E-osztályon alapul.
A Ssangyong, amely nálunk elsősorban terepjáróiról híres, luxusmodelljeivel is meg szeretné hódítani a világot. Ennek a törekvésnek az egyik első kézzelfogható eredménye az új Chairman, amellyel már nem próbálták meg leutánozni a Mercedes aktuális modelljeit. Erőteljes, önálló karaktere ugyan nincs az autónak, inkább olyan, mint egy régebbi Lexus vagy Infiniti. Itt egy kicsit BMW, ott egy kicsit Mercedes, amott egy leheletnyit Audi, de már így is sokkal egyénibb, mint korábban volt.
Állítólag a padlólemez, a futómű, és sok más főegység is saját fejlesztés, bár a Mercedeshez vezető köldökzsinórt egyelőre nem sikerült még teljesen elrágni. A váltó a stuttgartiak 7G-Tronic automatája, és gyanús, hogy az ötliteres V8-as gyártósora is Németországból érkezett. A Chairman a nyolchengeres mellett egy kisebb, 3,6 literes V6-ossal is készül majd, azonban dízelváltozatról egyelőre nem hallottunk.
Az 5,11 vagy 5,41 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,5 méter magas luxusautó a maga 100 millió wonos, azaz átszámítva 73 ezer eurós árával a Chairman messze a legdrágább lesz a Dél-Koreában gyártott autók közül, de még így is jóval olcsóbb lehet az exportpiacokon, mint a hasonló termetű és felszereltségű Audi A8-as, a 7-es BMW vagy a Mercedes S osztály.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdik meg a típus exportját, de főképp Észak-Amerikában, ahol a vásárlók többre tartják az autó kézzelfogható erényeit a presztízsnél, akár sikeres is lehet a Chairman.