Eddig csak egy vázlatot mutatott a GM a Genfi Autószalonra készített koncepcióautóról, de most nyilvánosságra kerültek az első képek is, igaz, még nem hivatalos forrásból. A következő Meriva előzetesének tekinthető típus a mára megszokottnak tekinthető élekkel tarkított gömbölyded stílusban készült, bár a formaterv néhol egész újszerűnek hat.
A legérdekesebb részlete kétségkívül a megtört alsó ablakvonal. Az első oldalablakok meredeken felfelé induló alsó pereme a hátsó oldalajtókon megtörik, majd néhány centivel lejjebb folytatódik. Ezzel a megoldással sikerült elérni, hogy a hátsó ablakok ne legyenek túl szűkek, de maradjon valami a forma lendületéből. Nem neveznénk szépnek, de legalább megtöri az amúgy kissé szokványos formát. Ugyanez a motívum az első lámpákon is megismétlődik, és itt talán egy fokkal még szerencsésebb, hiszen megmenti az elölnézetet attól, hogy teljesen sivárnak nevezhessük.
Az Opel tanulmány legnagyobb újításának a hátul felfüggesztett hátsó oldalajtókat szánják. Még külön nevet is adtak nekik: ez a Flexdoors rendszer, amely a gyártó szerint célszerű, javítja a biztonságot és még jól is néz ki. Az, hogy a hátsó ajtók derékszögben nyílnak, tényleg hasznos lehet, de a tervezők meghagyták a középső ajtóoszlopot, így a teljesen akadálymentes beszállás vízióját nem sikerült megvalósítani. Ugyanakkor a hátsó felfüggesztésű ajtók hátránya - vagyis hogy ha egy ilyen menet közben netán kinyílik, akkor a menetszéltől ki is vágódik, netán le is szakad, és nem visszacsukódik, mint a hagyományos elöl felfüggesztett ajtók - megmaradt.
Nyilván a genfi közönség reakciójától is függ, hogy a sorozatgyártású Meriva végül hagyományos, vagy ilyen szokatlan, egymással szemben nyíló ajtókkal készül-e.